دانلود تحقیق زمینههای روانی اعتیاد پیشگیری و درمان
فهرست مطالب صفحه
مقدمه …………………………. ۳
تعریف اعتیاد …………………… ۴
وابستگی جسمانی و روانی به دارو …… ۴
مواد مخدر و انواع آن ……………. ۵
شخصیت فرد معتاد به مواد مخدر …….. ۶
ویژگیهای شخصیتی مشترک معتادان ……. ۶
اعتیاد در نتیجه بیماری روانی است یا اعتیاد موجب ضعف روحی و روانی
میگردد ………………………… ۷
عوامل اعتیاد …………………… ۸
زمینههای روانی اعتیاد …………… ۹
اقدامات پیشگیری ………………… ۱۰
مبارزه با اعتیاد ……………….. ۱۰
روان درمانی معتادین …………….. ۱۲
کتابنامه ………………………. ۱۴
زمینه های روانی اعتیاد
مقدمه
گرایش به مواد تحریک کننده و تسکین دهنده در تمامی طول تاریخ و در بین جوامع مختلف وجود داشته است در جوامع امروز مصرف مواد مخدر به مثابه یکی از غم انگیزترین تراژدیها ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی، زندگی بسیاری از انسانها را متأثر می سازد. این معضل دیرین دامنگیر اکثریت قریب به اتفاق کشورها است و تقریباً در کلیه جوامع به طور روز افزون قربانی می گیرد، آمارهای منتشره توسط سازمان بهداشت،کمیته کنترل مواد مخدر جهانی و سازمان یونسکو حاکی از افزایش فزاینده مصرف این مواد در سطح دنیا می باشد و تفاوت بین کشورها در الگوی مصرفی و رده های سنی آنها می باشد مصرف طولانی مدت مواد مخدر با ایجاد اعتیاد نه تنها تأثیر سوء در وضعیت اقتصادی و اجتماعی شخص مصرف کننده یا معتاد می گذارد بلکه در تفاهم خانوادگی نیز نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند. از این رو آگاهی از دلایل سوء مصرف مواد به عنوان اولین قدم پیشگیری مطرح می شود. لذا فعالیتی گسترده و فراگیردر همة ابعاد اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی ، آموزشی و … ضروری است، به عبارتی علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. (یونسکو / ترجمه محسن دهقانی ، ۱۳۷۲)
اعتیاد مسئله ای است با ابعاد اجتماعی ، سیاسی ، روانی پزشکی و حقوقی، بر حسب تخصص خود بیشتر به ابعاد روانی – پزشکی آن می پردازیم و این به معنای اهمیت کمتر جنبه های دیگر اعتیاد نمی باشد. (محمد علی سجاد، فربد ندایی ۱۳۶۵)
دانلود تحقیق زمینههای روانی اعتیاد پیشگیری و درمان
قیمت : 2000 تومان
دانلود روش تحقیق تحولات زیست محیطی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
۱-۱-مقدمه
۲-۱-بیان مساله
۴-۱-اهداف تحقیق
۵-۱-قلمرو و دامنه تحقیق
۲-۵-۱-قلمرو زمانی موضوع تحقیق
۳-۵-۱-دامنه مطالعاتی موضوع تحقیق
۶-۱-مفاهیم اساسی تحقیق
۱-۶-۱-مفاهیم جامعه شناختی
۲-۶-۱-مفاهیم زیست محیطی
۷-۱-پیشینه تحقیق
۸-۱-محدودیت های وموانع اجرایی تحقیق
۱-۲-تاریخچه تحولات زیست محیطی
۱-۲-۱-مرور تحولات زیست محیطی درجهان
۲-۱-۲-نظری بر تحولات زیست محیطی در ایران
۲-۲-مطالعه وضعیت شهر ملارد
۱-۲-۲-مولفه جغرافیایی
۲-۲-۲-مولفه جمعیتی
۳-۲-۲-مولفه فرهنگی
۴-۲-۲-مولفه اقتصادی
۵-۲-۲-مولفه سازمانی ومدیریتی
۳-۲-مباحث نظری
۱-۳-۲-جامعه شناسی کلاسیک ومحیط زیست
۲-۳-۲- جامعه شناسی مدرن ومحیط زیست
۳-۳-۲-جامعه شناسی فرامدرن ومحیط زیست
۴-۲-چارچوب نظری
۵-۲-پرسش های تحقیق
۶-۲- فرضیه های تحقیق
۷-۲-تعاریف نظری وعملی تحقیق
۸-۲-توصیف متغیرها،ابعاد، شاخص ها واقلام آماری
۹-۲-الگوی نظری تحقیق
۱-۳-مقدمه
۲-۳-تعیین روش ها، تکنیک های مورد نیاز تحقیق و نحوه استفاده ازآنها
۱-۲-۳-روش تحقیق
۲-۲-۳-تکنیک های تحقیق
۳-۲-۳-جامعه آماری
۴-۲-۳-حجم نمونه
۵-۲-۳-روش نمونه گیری
۶-۲-۳-اعتبار وروایی تحقیق
۷-۲-۳-روش تجزیه وتحلیل آماری
۱-۴-توصیف داده ها
۱-۱-۴-جنس
۲-۱-۴-سن
۳-۱-۴-میزان تحصیلات پاسخگویان
۴-۱-۴-محل تولد
۵-۱-۴-محل سکونت ده سال قبل
۶-۱-۴-وضعیت منزل مسکونی
۷-۱-۴-میزان تحصیلات پدر
۸-۱-۴-میزان تحصیلات مادر
۹-۱-۴-شغل پدر
۱۰-۱-۴-شغل مادر
۱۱-۱-۴-تعداد اعضای خانواده
۱۲-۱-۴-درآمد ماهیانه خانواده
۱۳-۱-۴-وضعیت محل زندگی
۱۴-۱-۴-آلودگی محل سکونت
۱۵-۱-۴-احساس مسئولیت
۱۶-۱-۴-آموزش در مدرسه
۱۷-۱-۴-نوع رسانه
۱۸-۱-۴-نقش رسانه
۱۹-۱-۴-آموزش در خانواده
۲۰-۱-۴-عوامل آلودگی
۲۱-۱-۴-پاکیزگی محل زندگی
-نمودارها
۱-۱-۴-نمودار جنس
۲-۱-۴-نمودار سن
۳-۱-۴-نمودار میزان تحصیلات پاسخگویان
۴-۱-۴-نمودار محل تولد
۵-۱-۴-نمودار محل سکونت ده سال قبل
۶-۱-۴-نمودار وضعیت منزل مسکونی
۷-۱-۴-نمودار میزان تحصیلات پدر
۸-۱-۴-نمودار میزان تحصیلات مادر
۹-۱-۴-نمودار شغل پدر
۱۰-۱-۴-نمودار شغل مادر
۱۱-۱-۴-نمودار تعداد اعضای خانواده
۱۲-۱-۴-نمودار درآمد ماهیانه خانواده
۱۳-۱-۴-نمودار وضعیت محل زندگی
۱۴-۱-۴-نمودار آلودگی محل سکونت
۱۵-۱-۴-نمودار احساس مسئولیت
۱۶-۱-۴-نمودار آموزش در مدرسه
۱۷-۱-۴-نمودار نوع رسانه
۱۸-۱-۴-نمودار نقش رسانه
۱۹-۱-۴-آموزش در خانواده
۲۰-۱-۴-عوامل آلودگی
۲۱-۱-۴-نمودار پاکیزگی محل زندگی
۲-۴-تبیین داده ها و آزمون فرضیات
۱-۲-۴-ارتباط بین تحصیلات پدر و آلودگی های زیست محیطی
۲-۲-۴-ارتباط بین تحصیلات مادر وآلودگی های زیست محیطی
۳-۲-۴-ارتباط بین درآمد ماهیانه خانواده وآلودگی های زیست محیطی
۴-۲-۴-ارتباط بین شغل پدر و آلودگی های زیست محیطی
۵-۲-۴-ارتباط بین شغل مادر و آلودگی های زیست محیطی
۶-۲-۴-ارتباط بین تعداد اعضای خانواده و آلودگی های زیست محیطی
۷-۲-۴-ارتباط بین احساس مسئولیت وآلودگی های زیست محیطی
۸-۲-۴-ارتباط آلودگی های زیست محیطی وحساسیت نسبت به نوع آلودگی
۹-۲-۴-ارتباط بین حساسیت افراد وآلودگی های زیست محیطی
۱۰-۲-۴-ارتباط بین مهاجرت وآلودگی های زیست محیطی
۱۱-۲-۴-ارتباط بین رسانه های جمعی وآلودگی های زیست محیطی
۱۲-۲-۴-ارتباط بین آموزش خانواده وآلودگی های زیست محیطی
۱۳-۲-۴-ارتباط بین آموزش مدرسه وآلودگی های زیست محیطی
۱-۳-۴-نتیجه حاصل از رگرسیون چند متغیره
۱-۴-۴-خلاصه مطالب فصل
خلاصه ونتیجه گیری
فهرست منابع وماخذ
Abstract
فهرست جداول
عنوان صفحه
فصل چهارم
۱-۴) توصیف داده ها
جدول (۱-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنس
جدول(۲-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن
جدول(۳-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات پاسخگویان
جدول(۴-۱-۴)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب محل تولد
جدول(۵-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب محل سکونت ده سال قبل
جدول(۶-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت منزل مسکونی
جدول(۷-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات پدر
جدول(۸-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات مادر
جدول(۹-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب شغل پدر
جدول(۱۰-۱-۴)توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب شغل مادر
جدول(۱۱-۱-۴)توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تعداد اعضای خانواده
جدول(۱۲-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب درآمد ماهیانه خانواده
جدول(۱۳-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت زندگی
جدول(۱۴-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب آلودگی محل سکونت
جدول(۱۵-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب احساس مسئولیت
جدول(۱۶-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب آموزش در مدرسه
جدول(۱۷-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب نوع رسانه
جدول(۱۸-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب نقش رسانه
جدول(۱۹-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب آموزش درخانواده
جدول(۲۰-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب عوامل آلودگی
جدول(۲۱-۱-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب پاکیزگی محل زندگی
۲-۴)تبیین داده ها
جدول(۱-۲-۴) ارتباط بین تحصیلات پدر و آلودگی های زیست محیطی
جدول (۲-۲-۴) ارتباط بین تحصیلات مادرو آلودگی های زیست محیطی
جدول(۳-۲-۴) ارتباط بین درآمد ماهیانه خانواده و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۴-۲-۴) ارتباط بین شغل پدر و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۵-۲-۴)ارتباط بین شغل مادر و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۶-۲-۴) ارتباط بین تعداد اعضای خانواده و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۷-۲-۴) ارتباط بین احساس مسئولیت و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۸-۲-۴) ارتباط بین آلودگی های زیست محیطی وحساسیت نسبت به نوع آلودگی
جدول(۹-۲-۴) ارتباط بین حساسیت افراد و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۱۰-۲-۴) ارتباط بین مهاجرت و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۱۱-۲-۴) ارتباط بین رسانه های جمعی و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۱۲-۲-۴) ارتباط بین آموزش در خانواده و آلودگی های زیست محیطی
جدول(۱۳-۲-۴)ارتباط بین آموزش درمدرسه و آلودگی های زیست محیطی
۳-۴) نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیره
جدول(۱-۳-۴)نتایج تحلیل رگرسیون متغیرهای مورد بررسی
دانلود روش تحقیق تحولات زیست محیطی
قیمت : 5000 تومان
تحقیق بررسی ساختار و نحوه عملکرد سیستم های کنترل صنعتی
فهرست
مقدمه
فصل اول :
« مقدمه ای بر سیستم های کنترل »
کنترل و اتوماسیون
انواع فرایندهای صنعتی
استراتژی کنترل
انواع کنترلرها
سیر تکاملی کنترل کننده ها
فصل دوم :
« انتقال اطلاعات در صنعت »
معماری شبکه
استانداردهای معروف لایه فیزیکی شبکه های صنعتی
معرفی واسط های انتقال و عوامل موثر در انتقال
پروتکل ها و استانداردها
فصل سوم :
« کنترل کننده های برنامه پذیر PLC »
سخت افزار PLC
زبان های برنامه نویسی PLC
ارتباط بین چندین PLC
فصل چهارم :
« سیستم های کنترل گسترده DCS »
ساختار سیستم های DCS
سطوح کاری
اصول کاری سیستم های DCS
کاربردها
فصل پنجم :
« سیستم های اتوماسیون APACS »
Controller Configuration Software
سخت افزار سیستم APACS
بسته های نرم افزاری APACS
بسته های سخت افزاری APACS
شرح مدار ماژول کنترل +ACM
فصل ششم :
« سیستم های SCADA »
SCADA چیست؟
ارتباطات
واسط ها
فصل هفتم :
« سیستم های FIELD BUS و مقایسه آنها با سیستم های DCS »
نحوه عملکرد سیستم های FCSدر مقایسه با DCS
دسته بندی فیلد باس
توپولوژی های فیلد باس
مقایسهFCS و DCS و مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر
چکیده
در هر صنعتی اتوماسیون سبب بهبود تولید می گردد که این بهبود هم در کمیت ومیزان تولید موثر است و هم در کیفیت محصولات.هدف از اتوماسیون این است که بخشی از وظایف انسان در صنعت به تجهیزات خودکار واگذار گردد. در یک سیستم اتوماتیک عملیات شروع،تنظیم و توقف فرایندبا توجه به متغیر های موجود توسط کنترل کننده سیستم انجام می گیرد. هر سیستم کنترل دارای سه بخش است: ورودی ، پردازش و خروجی .
انواع استراتژی های کنترل:
کنترل حلقه باز
کنترل پیشرو
کنترل حلقه بسته
کنترلر مغز متفکر یک پردازش صنعتی است و تمامی فرامینی راکه یک متخصص در نظر دارد اعمال کند تا پروسه، جریان استاندارد خود را در پیش گیرد و نهایتا پاسخ مطلوب حاصل شود از طریق کنترلر به سیستم فهمانده می شود.
تحقیق بررسی ساختار و نحوه عملکرد سیستم های کنترل صنعتی
قیمت : 9500 تومان
ترجمه مقاله مدیریت استراتژیک خدمات در تجارت الکترونیک
قیمت : 5500 تومان
پروژه ایمنی در معادن زغالسنگ
پروژه پایانی جهت اخذ مدرک کارشناسی
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه(تعریف زغال سنگ)
|
انواع زغال سنگ
آزمایشاتی برای سنجش استعداد خودسوزی زغال سنگ
فصل دوم
گاز متان ،خواص گاز متان –طرز تشکیل گاز متان – چگونگی تصاعد گاز متان
منابع گاز متان – عوامل مشتعل کننده گاز متان
روشهای پیشگیری از اشتعال گاز متان
چگونگی انتشار شعله گاز متان
انباشته شدن گاز متان
مقدار مجاز گاز متان در قسمتهای مختلف معدن
اقدامات لازم در هنگام تراکم گاز متان
|
انتقال گاز متان از رگه زغال سنگ به خارج معدن
طریقه تشخیص و اندازه گیری مقدار گاز متان
چراغ اطمینان شعلهای
انترفرومتر معدنی
سیستم اپتیکی انترفرمتر
گاز سنج مقاومتی
فصل سوم
پیدایش و جابجایی گرد زغال در معدن
تفاوتهای گاز متان و گرد زغال
عوامل مؤثر در انفجار پذیری
ترکیب گرد زغال
مقدار گردزغال
چگونگی انفجار گرد زغال
|
علائم و آثار ناشی از انفجار گرد زغال
جلوگیری از تولید گرد زغال و تراکم آن در معدن
روشهای ایمن سازی گرد زغال
جلوگیری از انتشار شعله و گسترش انفجار
فصل چهارم
انواع حریق در معادن
وسائل اطفاء حریق
مقدمه
زغال ماده ای غیر متجانس است که از تجزیه گیاهان در تحت شرایط مختلف از نظر رطوبت،حرارت و فشار بوجود می اید.بسته به نوع گیاه ،میزان تجزیه و شرایط محیط محصولی که تولید می شود یکسان نبوده بلکه از طیف گسترده ای برخوردار می باشد.این محصولات می توانند شامل اسید هیومیک پیت لیگناتیک (زغال قهوه ای لیگنایت) ساب بیتومنوس بیتومنوس و زغال سنگ آنتراسیت (نیمه انتراسیت مافوق اننتراسیت و نهایتا گرافیت باشند. در تحت شرایط یکسان از نظر رطوبت ، حرارت ،میزان تجزیه و نوع گیاهان اولیه ، زغال سنگی که تولید می شودقاعدتا بایستی از ترکیب و خواص مشابه برخوردار باشنداما غالبا در مراحل اولیه و به هنگام انباشت و شکل گیری گیاهان یا در مراحل بعدی که به مرور زمان تحت تاثیر حرارت و فشار قرار می گیرد عوامل دیگری مانند کسل ، درزه و شکاف ،سنگهای در بر گیرنده که معمولا به همراه زغال سنگ هستند موجب می شوند تا زغال از بخش های مختلف یک لایه از نظر بعضی از غواص عمدتا مقدار سلفور با یکدیگر متفاوت باشند . آن قسمت از لایه زغال سنگ که بیرون زدگی آن در سطح قابل روئت است به دلیل هوازدگی دارای کیفیت متفاوت از آن بخشی است که در درون زمین قرار گرفته است.
پروژه ایمنی در معادن زغالسنگ
قیمت : 8500 تومان